Tapír je nemocný. :/ Objednávky, které uděláte mezi 7. 3. a 17. 3. budeme vyřizovat až v týdnu od 18. 3. Díky za pochopení.

Pohled Lokomotiva ČTYŘKOLÁK

10 Kč
Vyprodáno
Možnosti doručení
Položka byla vyprodána…

Detailní informace

Detailní popis produktu

Vršovický Čtyřkolák nebo pro někoho prostě Dvojka. Lokomotiva, která vznikla v roce 1936 přestavbou ze stroje 434.0148. Za svůj dlouhý parní život, který stále trvá zažila hrůzy druhé světové války a poté odsunutí tak trochu na druhou kolej od Sergejů a Bardotek. Byla spolehlivá při nákladní i osobní dopravě například mezi Prahou a Nymburkem. A v neposlední řadě za zvuku trampské hudby si to majestátně funěla po posázavské trati.

Původní lokomotiva byla vyrobena v roce 1917 v továrně Breitfeld & Daněk ve Slaném. Při přestavbě stroje v roce 1936 byla lokomotiva přestavěna ze združené dvouválcové na mokrou páru na lokomotivu dvojčitou na páru přehřátou. Typický vzhled Čtyřkoláka udává dýmnice, která je protažena před běhoun a zároveň trubky, které jsou ohnuté šikmo směrem dozadu ke kabině a dolů k ochozu.

Nutno zmínit ještě dva pány, kteří pomohli Čtyřkolákovi na koleje. Prvním je Karl Gölsdorf, který byl hlavním konstruktérem u rakouské státní železnice a nahradil dvojčitý parní stroj sdruženým parním strojem - takzvanou dělenou expanzí. Druhým je Wilhelm Schmidt, který je podepsán pod vynálezem přehřívače páry a který svým nápadem zvýšil účinnost parních lokomotiv až o 30%. A stovky jiných, prostých obyčejných lidí s láskou ke kolejím.

Je až k neuvěření, co tato lokomotiva za dobu své existence, která stále trvá, na svých cestách po kolejích viděla. 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: