Pohled Lokomotiva SERGEJ

10 Kč
Vyprodáno
Možnosti doručení
Položka byla vyprodána…

Detailní informace

Detailní popis produktu

Nikdo této lokomotivě u nás neřekne jinak než Sergej. V Německu jsou to pro změnu Bubny Tajgy a v Polsku byl pokřtěn na Gagarina.   

Sergej - výkonný, milovaný, nenáviděný a zatraceně hlučný. Průvodce a odraz našich nedávných dějin. 

Dieselová lokomotiva řady 781 s elektrický přenosem výkonu, která byla u ČSD v roce 1966 označována T679.1 nebo T679.5 pro široký rozchodLokomotiva se spalovacím naftovým  motorem s dvanácti válci do V. Lokomotiva s hvězdou, která brázdila koleje celého východního bloku.

Pochází z bývalého SSSR, z dnešního ukrajinského Lugaňska. Nebýt ale Maďarů, asi by nám tu neduněl. Poptávka na mamuta, který utáhne hromadu uhlí přišla v roce 1964 od maďarské železnice MAV, která v té době trpěla nedostatkem nákladních lokomotiv. Do tehdejšího Československa, do depa ve Zvolenu, dorazily první lokomotivy v březnu 1966. Tím tahoun uhlí poslal do věčného depa parní Štokry a ovládl nákladní dopravu. Pro osobní dopravu musel být v zimě nasazován s vytápěcím vozem - nevlastnil totiž vytápěcí soustavu.

Poslední jeho cesta vedla 30.11.2002 z Nového Sedla do německé elektrárny Arberg, kam nevezl nic jiného než svoje oblíbené uhlí.

Jako zajímavost je asi fakt, že se v roce 1969 - 1970 objevil v jízdním řádu, kde byl nasazen do čela Západního Expresu a tím pádem vyšoupl z kolejí parního Albatrosa.

Jisté je, že vážil 116 tun  a v roce 1979 jich u nás bylo 599 ks. Byl tak hlučný, že potřeboval tlumič. Tvrdí se, že byl slyšet na kilometry daleko a že má na svědomí nejedno prasklé sklo na domech. Jestli byl motor z anglických ponorek Královského námořnictva se už asi nikdo nedoví. Jako pravá legenda si zaslouží být opředen malým železničním tajemstvím.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: